Social media – 4 błędy, których nie możesz popełnić
Kiedy prowadzimy profile w social mediach otwierają się przed nami niezliczone nowe możliwości, ale i ukryte pułapki. Wystarczy bowiem jeden fałszywy krok, a bezpowrotnie stracimy wizerunek w oczach obserwujących. O jakich błędach mowa? Przeczytaj w tym artykule!
1. Usuwanie negatywnych opinii
Nikt nie lubi otrzymywać komentarzy krytykujących naszą markę. Obawiamy się wtedy, że utracimy dotychczasowy wizerunek i czasami decydujemy się na skasowanie takich wypowiedzi. Tymczasem to jeszcze większy błąd i krótka droga do skompromitowania się w oczach odwiedzających. Świadczy bowiem o tym, że nie radzimy sobie z krytyką.
Wbrew pozorom negatywna opinia to przyczynek do rozmowy. Możemy wyjaśnić z klientem sytuację i odnowić jego zaufanie oraz ponownie wzbudzić sympatię. Dodatkowo, otrzymamy też rzeczową informację zwrotną odnośnie do tego, jak nasze działania wyglądają w oczach konsumentów. Trzymajmy się zatem z daleka od przycisku „usuń” i w zamian za to postawmy na odpowiedzialny dialog.
2. Publikowanie zbyt często
Prowadzenie Facebooka ma na celu zaangażowanie odbiorców. Czasami wydaje nam się, że aby to osiągnąć, powinniśmy na okrągło coś publikować – tymczasem takie zasypywanie treścią szybko prowadzi do zniechęcenia. Nadmiar postów i zdjęć skutkuje tym, że widz odchodzi, gdyż często spada poziom naszej treści. Dlatego lepiej zastanowić się, ile interesujących tekstów jesteśmy w stanie opublikować i przyjąć rozsądny kalendarz takich działań – np. 2 razy w tygodniu, aby nasi obserwujący nie poczuli się atakowani.
3. Błędy językowe w treści
Popełnianie błędów przez niewuagę lub ze zmęczeina jest rzeczą ludzką. Ale zauważyłeś te dwie literówki w poprzednim zdaniu, prawda? Na pewno wytrąciły Cię one z rytmu. Tak samo szkodliwe są błędy w postach, a te bardziej spektakularne dodatkowo są upamiętniane w postaci zrzutów ekranu i viralowych memów. Dlatego tak ważne jest niedopuszczanie do językowych potknięć, a jeśli już się jakieś zdarzą, to unikanie słownych potyczek, np. wykłócania się w komentarzach z osobą, która zwróciła nam uwagę.
4. Brak strategii
Chyba najczęstszy problem podczas prowadzenia fanpage. Nasi odbiorcy błyskawicznie zauważają chaos w postach i brak określonego celu, dlatego tak ważne jest zastanowienie się, na czym najbardziej nam zależy, i tworzenie pod tym kątem atrakcyjnych treści. W końcu każde medium posiada inną charakterystykę. A jeśli nie masz pomysłu na prowadzenie Facebooka, dobrym pomysłem może okazać się współpraca z agencją social media.
Może spodobać Ci się również:
Wady zgryzu, zaniedbane w dzieciństwie są często przyczyną wielu dolegliwości w wieku dorosłym. Nie należą one do rzadkości, a choć leczenie aparatem nazębnym zwykle kojarzy się z nastolatkami, to coraz…
Czytaj więcej