Jak przebiega szukanie pracownika przez headhuntera?

Obecne warunki rynku pracy nie sprzyjają szybkiemu znalezieniu odpowiedniego pracownika. Pracodawcy muszą liczyć się z tym, że ogłoszenia, czy to w prasie, czy w internecie mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Warto wziąć pod uwagę skuteczną metodę eliminacji i selekcji dopasowanej do profilu prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności.
Rekruter to osoba, która dokładnie spersonalizuje potrzeby pracodawcy i precyzyjnie wyodrębni niezbędne cechy u potencjalnego pracownika. Dobry headhunter weźmie na siebie cały proces rekrutacji i przeprowadzi go dokładnie. To pozwoli pracodawcy na szybkie i efektywne znalezienie pracownika.
Główne zadania headhuntera
Celem jest znalezienie osoby spełniającej nie tylko kryteria zawodowe na dane stanowisko, ale takiej, która dopasuje się do personalnego profilu firmy. W tym celu kandydaci wyszukiwani są na podstawie bezpośrednich kryteriów przedstawionych przez pracodawcę. Dobry headhunter powinien szukać wśród bezrobotnych oraz wśród zatrudnionych na podobnych stanowiskach w innych firmach.
Znajomość rynku pracy oraz możliwości indywidualne danej branży pozwalają na opracowanie dobrego planu poszukiwania pracownika. Takie działania preferowane są w przypadku rzadkich specjalizacji. W powszechnych zawodach rekruter koncentruje się na znalezieniu odpowiedniego profilu psychologicznego oraz posiadanych zdolności interpersonalnych.
Co daje headhunterowi doświadczenie?
Rekruter, lub łowca głów, jak zwykło się mawiać, z doświadczeniem, jest nieocenioną pomocą dla pracodawcy. Posiadając cały czas powiększającą się bazę znajomości może na podstawie podanego profilu przedsiębiorcy poszukać wśród swoich rozległych kontaktów.
Doświadczenie również pomaga mu w szybkiej weryfikacji, tak potrzeb pracodawcy, jak też możliwości pracownika. Nie zawsze pracodawca jest w stanie precyzyjnie określić swoje oczekiwania wobec kandydata. Headhuter precyzuje tę kwestię według własnej wiedzy oraz doświadczenia.
Umiejętność szybkiej rekrutacji
Proces rekrutacji przez ogłoszenia i grupy internetowe może kosztować pracodawcę sporo czasu. Tu doświadczenie łowcy głów jest na wagę złota. Czas na selekcję i znalezienie dobrego kandydata skraca się w sposób wyraźny.
Pomagają mu w tym odpowiednio dobrane narzędzia, dobrze skonstruowane pytania rekrutacyjne oraz umiejętność przekazywania propozycji. Bez marnowania czasu i pieniędzy pracodawcy znalezienie wartościowego kandydata trwa krótko.
Dodatkowa zdolność do dopasowania pracodawcy i kandydata, nawet przy niewielkich różnicach często kończy się zatrudnieniem wybitnego i lojalnego pracownika.
Może spodobać Ci się również:
Zakup mieszkania to bardzo szczęśliwa chwila dla nowego właściciela. Na rynku można znaleźć wiele ofert dotyczących mieszkań. Warto jednak pamiętać, że zanim kupimy mieszkanie, musimy wiedzieć, gdzie szukać nieruchomości na…
Czytaj więcej