piątek, 29 marca 2024r.

Jak przebiega szukanie pracownika przez headhuntera?

unnamed file 2

Obecne warunki rynku pracy nie sprzyjają szybkiemu znalezieniu odpowiedniego pracownika. Pracodawcy muszą liczyć się z tym, że ogłoszenia, czy to w prasie, czy w internecie mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Warto wziąć pod uwagę skuteczną metodę eliminacji i selekcji dopasowanej do profilu prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności.

Rekruter to osoba, która dokładnie spersonalizuje potrzeby pracodawcy i precyzyjnie wyodrębni niezbędne cechy u potencjalnego pracownika. Dobry headhunter weźmie na siebie cały proces rekrutacji i przeprowadzi go dokładnie. To pozwoli pracodawcy na szybkie i efektywne znalezienie pracownika.

Główne zadania headhuntera

Celem jest znalezienie osoby spełniającej nie tylko kryteria zawodowe na dane stanowisko, ale takiej, która dopasuje się do personalnego profilu firmy. W tym celu kandydaci wyszukiwani są na podstawie bezpośrednich kryteriów przedstawionych przez pracodawcę. Dobry headhunter powinien szukać wśród bezrobotnych oraz wśród zatrudnionych na podobnych stanowiskach w innych firmach.

Znajomość rynku pracy oraz możliwości indywidualne danej branży pozwalają na opracowanie dobrego planu poszukiwania pracownika. Takie działania preferowane są w przypadku rzadkich specjalizacji. W powszechnych zawodach rekruter koncentruje się na znalezieniu odpowiedniego profilu psychologicznego oraz posiadanych zdolności interpersonalnych.

Co daje headhunterowi doświadczenie?

Rekruter, lub łowca głów, jak zwykło się mawiać, z doświadczeniem, jest nieocenioną pomocą dla pracodawcy. Posiadając cały czas powiększającą się bazę znajomości może na podstawie podanego profilu przedsiębiorcy poszukać wśród swoich rozległych kontaktów.

Doświadczenie również pomaga mu w szybkiej weryfikacji, tak potrzeb pracodawcy, jak też możliwości pracownika. Nie zawsze pracodawca jest w stanie precyzyjnie określić swoje oczekiwania wobec kandydata. Headhuter precyzuje tę kwestię według własnej wiedzy oraz doświadczenia.

Umiejętność szybkiej rekrutacji

Proces rekrutacji przez ogłoszenia i grupy internetowe może kosztować pracodawcę sporo czasu. Tu doświadczenie łowcy głów jest na wagę złota. Czas na selekcję i znalezienie dobrego kandydata skraca się w sposób wyraźny.

Pomagają mu w tym odpowiednio dobrane narzędzia, dobrze skonstruowane pytania rekrutacyjne oraz umiejętność przekazywania propozycji. Bez marnowania czasu i pieniędzy pracodawcy znalezienie wartościowego kandydata trwa krótko.

Dodatkowa zdolność do dopasowania pracodawcy i kandydata, nawet przy niewielkich różnicach często kończy się zatrudnieniem wybitnego i lojalnego pracownika.

Może spodobać Ci się również:

Butelki PET – co to jest? Gdzie znajdą one zastosowanie?

1 grudnia 2021

Plastikowe opakowania dla wielu są bardziej funkcjonalne od szklanych odpowiedników. Wygodne, pojemniki są poręczne, można je zastosować wielokrotnie, a w większości przypadków w pełni poddają się również procesowi recyklingu. Jednak…

Czytaj więcej

Biznes

Lifestyle

Porady